Nagranie filmu /clipu reklamowego / promocyjnego do telewizji TV cz. II - światło

przez Marek Welzel produkcja filmów i clipów reklamowych promocyjnych, Warszawa, Kraków (0 komentarzy)

Oświetlenie green screen do produkcji spotu reklamowego

 

Światło do produkcji green screen rządzi się swoimi prawami. Oto jak wygląda to z prawa i lewa:

1. Oświetlenie tła

  • musi być idealnie równe
  • temperatura barwy oświetlenia tła powinna być identyczna jak dla światłą głównego
  • czasem jednak stosuje się oświetlenie w kolorze zielonym - daje to jeszcze bardziej wyrównaną charakterystykę tła, ale powoduje większe trudności odbiciami zielonego światłą na aktorze - w szczególności jasnych lub mocno odbijających światło elementach ubrania
  • lampy oświetlające tło powinny być z każdej strony w identycznych odległościach od tła
  • na wykresie wave forom linia poziomu naświetlenia tła powinna być prosta a jej wartość na poziomie 50-60%, pomiaru dokonujemy przy wyłączonym oświetlenia pierwszego planu
  • zbyt słabe naświetlenie tła powoduje powstanie szumu cyfrowego na matrycy; matrycę najlepiej mocniej naświetlić niż nie doświetlić bowiem szumy powstają głównie w cieniach
  • świtało tła powinno być maksymalnie rozproszone - dla tego stosuje się często lampy typu kinoflo, można również używać innych lamp
  • flicker czyli jest wrogiem tła, należy stosować lampy pozbawione tego efektu lub a wcześniej najlepiej zrobić testy, nadają się do tego lapy jarzeniowe ze statecznikiem elektronicznym i HMI gdzie częstotliwość pulsacji wynosi kilkanaście tysięcy HZ np. 22kHz
  • jeśli używamy lamp led od tła to sterowanie ich mocą powinno odbywać się za pomocą regulacji napięcia a nie prądu
  • można też stosować lampy żarowe, ale nie zazdroszczę pracy w saunie
  • samo tło powinien być jak najbardziej jednolite

Produkcja clipów reklamowych Krakó, Warszawa. Filmy spoty reklamowe do telewizji.

2. Znaczniki tła do do rotoscopii czyli śledzenia ruch kamery

  • muszą mieć rożne kształty
  • powinny być losowo rozmieszczone na tle
  • najlepiej kolor zielony o jeden stopień jaśniejsze lub ciemniejsze od tła
  • można też stosować kontrastowy kolor ale wyłącznie tam gdzie scena jest kręcona na dużej głębi ostrości, rozmycie znaczników wręcz uniemożliwia kluczowanie czyli wycięcie z tłą w sytuacji gdy nie są one w kolorze zielonym

Filmy reklamowe - produkcja clipów do TV Kraków, Warszawa

3. Oświetlenie aktora / statysty

  • mamy tu sporą dowolność i oświetlenie zależy od klimatu jaki chcemy stworzyć
  • oświetlenie aktora musi pasować do oświetlenia tła jakie wkleimy po wykluczowaniu green screen'a
  • często stosujemy podwójną kontrę na ramiona; dzięki temu możemy balansować światłem z lewej i prawej strony
  • oświetlenie główne jak i dopełniające często jest jak najbardziej rozproszone; czasem jednak jeśli tego wymaga scena stosuje się ostre światło
  • w naszym przypadku użyliśmy  jako główne światło i dopełniające pierścieniowych lamp LED, oświetlenie konturowe to również lampy led ale o wąskim kącie świecenia
  • ponieważ scena miała bardziej filmowy niż telewizyjny charakter, oświetlenie konturowe było mocniejsze niż główne i dopełniające
  • światła do oświetlenia aktora powinny mieć współczynnik CRI większy niż 95% czyli jak najwierniej oddawać kolory

Filmy reklamowe - produkcja clipów do TV Kraków, Warszawa

1. Produkcja filmu /clipu reklamowego / promocyjnego do telewizji TV cz. I - założenia wstępne

Produkcja reklamy do TV - spot / clip/ film promocyjny Krakó w Warszawa.

2. Nagranie filmu /clipu reklamowego / promocyjnego do telewizji TV cz. II - światło

Produkcja reklamy do TV - spot / clip/ film promocyjny Krakó w Warszawa.

3. Nagranie filmu /clipu reklamowego / promocyjnego do telewizji TV cz. III - dźwięk

Produkcja reklamy do TV - spot / clip/ film promocyjny Krakó w Warszawa.

4. Nagranie filmu /clipu reklamowego / promocyjnego do telewizji TV cz. IV - montaż

Produkcja reklamy do TV - spot / clip/ film promocyjny Krakó w Warszawa.

Zapraszam do lektury artykułu dotyczącego elementów związanych z koncepcją produkcji filmu reklamowego.

Koncepcja filmu / spotu / clipu reklamowego / promocyjnego. Kraków i Warszawa.

Przygotowanie kosztorysu do clipu / spotu telewizyjnego.

Budźet filmu reklamowego / promocyjnego Warszawa Kraków.

Wróć

Dodaj komentarz